[ad_1]
Dragon Quest Builders er ikke blot inspireret af Minecraft – spillet er nærmest en direkte japansk fortolkning af det ultrapopulære byggespil. Men hvis der er to ting jeg elsker, så er det Dragon Quest og Minecraft. Derfor lød en kombination af de bedste elementer fra den japanske rollespilsgenre og Minecrafts nærmest uudtømmelige kreativitet umanerligt tillokkende. Resultatet er absolut også værd at bruge tid på, for Dragon Quest Builders er et formidabelt spil, der dog tynges af de japanske udvikleres manglende forståelse af, hvad der har gjort Minecraft så populært.
Fortælleteknisk tager Dragon Quest Builders sit udgangspunkt i noget så sært som seriens allerførste udgivelse, der udkom tilbage i 1986. Originalspillets alternative slutning så helten indgå en alliance med den onde Dragonlord, der dog snød helten og efterlod verden i kaos. I Dragon Quest Builders vågner vores nye helt op til en verden domineret af monstre og hvor de få indbyggere har glemt hvordan man konstruerer ting. Helten er således den eneste, der kan bygge ting, hvilket fører til megen morskab hver gang verdenens indbyggere forbløffes af heltens evne til, at kombinere de mest simple ingredienser til basale våben og andre konstruktioner.
Spillets grundlæggende struktur går ud på, at konstruere en by fra bunden, ved at bygge huse, senge, fakler og andre essentielle fornødenheder for indbyggerne, der langsomt bliver tiltrukket til den spirende landsby. På denne måde bygger man faktisk en lille by, der er som taget ud af den japanske rollespilsgenre og undervejs serverer de forskellige indbyggere missioner til spilleren. De enkelte missioner udvikler langsomt byen og dermed løser Dragon Quest Builders let og elegant en af Minecrafts allerstørste udfordringer – manglen på progression. I Builders har man konstant følelsen af, at udrette noget og komme videre i spillet.
[ad_2]
Source link